MENU

De rode draad

Voor deze post ga ik heel wat jaartjes terug in de tijd. Tijdens mijn opleiding Communication & Multimedia design deed ik -in het derde jaar- de minor Immersive campaigning. Dit klinkt moeilijk, maar kort gezegd ging de minor over de vraag; hoe maak ik een verhaal waarin mensen geloven en worden meegtrokken. Tijdens deze minor kreeg elke groep – naast de normal opdrachten – een extra taak toebedeeld. Zo was er een groep die voor de planningen zorgde en weer een andere groep voor de wekelijkse lunch met alle groepen. Onze groep had de taak verslaglegging gekregen. De invulling van deze taak mochten we zelf vorm geven. Wij kozen ervoor het proces en het eindresultaat van de minor vast te leggen in een tijdschrift; De rode draad. Hier een indruk van het eindresultaat. De_rode_draad Deel dit bericht:
Read More ›

Kiezen is moeilijk

Hoe kies ik de juiste opdrachten om te laten zien op mijn website (aan mogelijk nieuwe klanten)? Dat is altijd een lastige vraag. Je kunt mensen niet overspoelen met al het werk dat je hebt gemaakt. Daarom heb ik op mijn homepage een keuze gemaakt voor opdrachten die er visueel aantrekkelijk uitzien, van verschillende opdrachtgevers zijn en een goed beeld geven van de kracht van Invertido.nl. Het komt er op neer dat het grootste gedeelte van het werk dat ik ooit heb gemaakt niet door deze schifting is gekomen. Maar dit betekend niet dat de opdrachten die ik niet heb getoond, minder zijn ofdat ik daar minder trots op ben. Ze lijken waarschijnlijk te veel op ander werk, zijn teveel van één opdrachtgever of naar mijn mening te oud om te tonen. Omdat ik het toch niet kan laten sommige van deze opdrachten te tonen, ga ik dat de komende dagen, weken, maanden op mijn blog doen. Hier kunnen jullie dus terecht voor het bekijken van en lezen over projecten die ik zoal de afgelopen jaren heb mogen doen. Deel dit bericht:
Read More ›

Poster-ontwerp voor wedstrijd

Regelmatig zijn er op het wereldwijde web wedstrijden op het gebied van design. Hierbij kan de opdrachtomschrijving heel uiteenlopend zijn en de te winnen prijs is meestal niet te min. Met het motto “wie niet waagt, die niet wint” besloot ik aan deze wedstrijd van de website Ads of the World deel te nemen. Het thema van deze strijd was zomerfestivals. De opdrachtomschrijving luidde als volgt: Maak een poster voor een muziek,- en/of eetfestival. De enige voorwaarde die werd gesteld was het gebruik van minimaal één afbeelding of lettertype van de keur aan creatief materiaal dat was toegevoegd bij de briefing. Mijn inzending werd een minimalistisch design, met een helde kleurgebruik. Helaas heb ik uiteindelijk niet gewonnen, maar een leuke en creatieve uitdaging was het zeker. Deel dit bericht:
Read More ›